söndag 27 januari 2013

Matlådor

Handlingen idag gjordes när jag var mätt som attans. Funkar alltid bäst, inget "onödigt" kommer med hem :)
Nu hade jag dessutom en plan - laga mat inför veckan som kommer och förbered sallad.















Lådorna förberedda, köttfärsen klar, 100g i varje.
Kycklingen kvar, blir 200g i varje. Uträkning kring hur mycket protein mina dagar kommer bes4tå av måste jag göra, helst imorgon. Jag har en tendens, sen jag hittade keson och mitt favoritproteinpulver, att få i mig för mycket protein, vilket inte heller är bra, så detta behöver regleras. Dessutom krävs kolhydraterna fortfarande då jag är inne i maxlyft till februari ut. Men bara för att man måste ha lite behöver man inte tokkränga. :) Lite disciplin väntar. :)















Kycklingen stektes med paprika och köttfärsen med purjolök. De extra kalorierna är knappt märkbara i detta stadiet. Och så blir det inte så himla tråkigt... :)






















Ikväll blev det träning trots allt - tufft pass för axlarna och jag kom hem lite mer nöjd med mig själv än om jag stannat hemma i soffan. Tack "rutin" för den hjälpen. Tur man har dig ibland.

Hantelpressar 17.5kg
Militärpress, smith 10kg+stång
Lyft till hakan 30kg
Hantellyft fram 6kg
Hantellyft till sidan 6kg
Framåtlutad hantellyft 15kg


Imorgon startar vi frukost på ordentligt vis, te, makrill och keso. Sen gym. Blir en bra start på veckan.
Sov gott alla!

1 kommentar: