måndag 14 januari 2013

Måndag hela veckan

Nu börjar en ny arbetsvecka. Lång vecka denna gången, från dagens måndag till nästa veckas torsdag - utan ledighet. Tur man gillar sitt jobb ;)
Jag har haft en relativt bra och lugn helg. Mycket tid i soffan med Anna och skrutt. Läst bok, pratat och bara varit.  Och lite popcorn också kanske.... Skärpning! :)
 














 


Mycket tankar på framtiden och vilka val jag gör. Både stora och små. Det är dags att hitta fokus - mitt eget mående först, därefter andras. Vad gör jag varje dag för att JAG ska må bra? Det gäller att inte hänga kvar i gamla banor för länge, MOVE ON.









Prio alltså - träning. Det är nog det enda där bara what I put in har betydelse och inte vad andra gör eller inte gör. Där kan man bara se till sig själv. Skönt, att veta. Resultaten är BARA upp till dig.


 











 

Tycker nog jag lägger för mycket fokus på att fundera över livet. Försenad 30-årskris? Fasen, skit i det och bara LEV. Förr eller senare får jag svar på mina frågor och DÅ kan man börja bearbeta. Dumt att bearbeta saker i onödan. Den energin läggs hellre på gym.

















Har gått över till att köra tungt i några veckor nu. Visst, ökad skaderisk men NÅN gång måste man ju utmana lite, kan inte köra på stadiga 8:or hela tiden... Ska försöka hålla mig kring 4:or ett tag nu även om det blev runt 6:or idag. Svårt att hitta den där vikten där 4 blir max. Kommer nog efter en vecka eller så...
Idag blev det bröst och rygg, mest bröst. Så klart! :)

Bänkpress 40kgx12
Bänkpress 60x8
Bänkpress 60x5
Bänkpress 60x6
Bänkpress 20x62 ( var bara tvungen att köra ett sista "så många jag kan-set", hålla igång det tills decembertävlingen ju!!!)

 Lite hantelpress med 20kg, flyes med 15kg och sen hantelrodd med 27.5kg (värdelöst grepp... borde öva upp detta lite...), rodd i lufttrycksmaskin så ingen aning om vikten där... och sist shrugs med 20kg per sida.
Borde kanske köra lite fotledsrehab också men det går lika bra att göra hemma framför TV:n eller nåt så jag sparade det... Däremot lite rörlighet för axellederna som nedvarvning. Skadar aldrig.

Nu väntar lunch och hundpromenad innan det bär av mot mina två PT-kunder och jobb i Höganäs!

En härlig måndag önskar jag er alla, glöm inte försöka få in ett träningspass för att börja veckan rätt!







Lämnar er med ett citat från Bob Greene: 
It’s not about HAVING time, it’s about MAKING time.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar