söndag 27 januari 2013

Åsljunga

Som alltid - ny energi efter ett besök i sommarstugan. Väldigt mycket PT-planering men också lite Cold case och kvalitetstid med Nikon.

Tog mig faktiskt tid att dutta lite med denna bilden.
Gjorde den svartvit och la till lite extra brus för mer gammaldags effekt.
I like.






















Äntligen har sjön frusit på så det var safe att gå över. Skönt att skippa de tradiga bitarna runt sjön, plus att man så klart kan ta fram SPARKEN.
Har man sett hjulspår på sjön så känner jag mig relativt säker att ge mig ut. Vindstilla och snö, blå himmel...

Mamma är med.















Jag försökte få Skrutten att dra sparken, men han är lite för väluppfostrad vad gäller att inte dra i kopplet så direkt när det började ta emot vände han sig om och tittade på mig... :) Går ju inte att bli besviken då, han gör ju som han blivit lärd. Får hitta något annat att göra istället!




Faktiskt helt OK att åka spark!














 
























 



På sjön träffade vi oväntat grannfamiljen - krävs en sjö för att man ska mötas! :)


Skönt med vänner där man kan ha lite kul ihop i en halvtimme och sen iväg till var sin stuga tills man ses nästa gång. Hade det inte varit för stugorna ligger bredvid varandra hade vi nog aldrig setts, men varje gång vi ses är det lika trevligt. Väldigt kravlöst och avslappnat med denna familj.











Kvällen var underbar.... Helt tyst och öde... Bara skrutt och jag så långt ögat kunde se.
♥ Inte konstigt man kan lagra energi på detta stället...


























Passade på att fotografera skruttens tassavtryck i snön, sötnosen.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar