fredag 25 januari 2013

Kosten...

Kosten har inte gått jättebra de senaste dagarna. Inte för att jag hade en plan att den skulle gå bra heller, men det har blivit lite väl mycket av det goda och det enkla istället för av det som jag vet att ja gmår bättre av.
Vissa saker händer alltid när jag släpper min vanliga diet. Den vanliga innehåller förvisso det jag behöver men är betydligt nerbantad på kolhydrater. När kolhydratsintaget ökas blir jag slöare, får rodnande utslag på höger lår, det kliar från och till på kroppen, läpparna svullnar och jag får utslag, halsen kliar.

För skojs skull slog jag upp lite fakta kring olika matallergier (det kan ju vara något specifikt som jag lägger till när jag börjar äta, men i det stora hela är det ökat intag av just kolhydrater som jag har märkt frammanar dessa symptom) och detta fick jag fram:

Vid matallergi är detta vanligt:
  • får rodnande utslag eller eksem
  • mår illa och kräks
  • får magont, diarré eller förstoppning
  • får klåda, irritation i munnen, svullnad på läpparna och i halsen.
Man kan också få besvär med luftrören i form av snuva, nästäppa eller astma.

Just nu är jag också väldigt täppt i näsan, något jag märkt de senaste två dagarna.... Trodde det var förkylning... Frågan är vilket det faktiskt är :)

Det tråkiga, och så klart något jag redan VISSTE.... "Behandling mot matallergi består av att sluta äta den mat som man är allergisk mot."

Duuuhh...

Men hur kul är det...????!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar