fredag 18 januari 2013

Tungt



















Idag var en sån dag. Jag BEHÖVDE verkligen gymmet idag.
PT-kunder och möte på dagen och sen TRX-pass 16.30-17.30. Egen träning efter det - axlar och biceps. Fortfarande fokus TUNGT och ibland känns det som man precis börjar lyfta och så är det dags att lägga ner vikten igen. Hypertrofi är mer min grej. Med detta menas mer volymträning, ca 8-10 repetitioner, lite roligare tycker jag personligen... Men, runt 3-max 5 repetitioner är det som gäller. Rehabövningarna håller jag dock kvar på 12-15 repetition. Känns dumt att rehabba med tunga vikter när rehab ofta görs för att muskeln har något form av "problem"... Känns inte så midigt kan jag tycka....
Blev en hel del övningar och HÖG musik i min spotify. Ibland vill man helt enkelt bara försvinna i sin egen värld... Några gånger kom jag på mig själv att bara stå med händerna över lurarna och trycka så mycket jag kunde - stänga ute ALLT...
Idag funkade till och med Rage against the Machine och Linkin park bäst av allt. Fascinerande det här med min musiksmak....
Anyway - efter axel och biceps ställde jag mig på BOSU-plattan för fotleden - 10 sekunder, sen kom en medlem och frågade "jaha, hänger du med på 30 minuter cross nu då?" Så ja, skippade BOSU och sen blev det 60 minuter cross, helt oplanerat. Jäkligt nice. Därefter - dyngsur och jäkligt fräsch - blev det hemgång. Popcorn, te (börjar riiiktigt krisa här dock...) och mys vid datorn får avsluta kvällen.

Ingen höjdare.... En kvar.... :(















Återigen fick jag två exakt likadana BODY hem i brevlådan.... tror de har missat något på huvudkontoret på Body.... Om det inte är något nytt de börjat med - att man får dubletter... Tror inte det dock.

I förrgår fick jag den bästa kommentaren på länge. Helen kommer in på gym och säger: "Linda, jag tror du övertränar lite"....
Kom från rätt person det där ju... Kunde inte låta bli att dra på smilbanden....
Imorgon blir det jobb, träning och quality med skrutten. Ser fram emot en ledig eftermiddag.

Trevlig helg - hoppas vi ses på Nordic Wellness i helgen!

1 kommentar: